Saturday, January 17, 2009

KONSPIRASI PENYAMARAN ABADI YAHUDI




Ada sebuah filem yang menarik daripada Adrian Rudomin tentang transformasi bangsa Yahudi dalam filem Day of Wrath. Filem yang dibintangi oleh Christopher Lambert ini mengangkat peristiwa pada abad ke-16 era Inquisition di Sepanyol. Setelah Ferdinand dari Aragon dan Issbella menjatuhkan empayar Islam Andalusia (Sepanyol), Raja dengan diketuai gereja telah menjalankan misi pembersihan kaum ‘infidel dan heretic’ secara kejam dan besar-besaran. Misi ini dijalankan di atas prinsip One Nation, One Faith atau Satu Bangsa Satu Agama. Orang Islam dan lain-lain agama dipaksa memeluk agama Kristian. Sesiapa yang ingkar diseksa dan dibunuh. Mayat-mayat dicampakkan ke dalam lubang besar dan dikambus beramai-ramai seperti bangkai binatang.

Tidak ketinggalan menjadi buruan puak gereja ini ialah bangsa Yahudi. Bangsa Yahusi dianggap musuh utama Kaum Kristian selepas Islam. Yahudi adalah pembunuh Isa Al-Masih dan dianggap sebagai pengkhianat dan bangsa yang ingkar, kafir serta punca kerosak. Kaum Yahudi diburu dan dibunuh oleh tentera gereja Kristian. Raja Ferdinand akhirnya memberi ultimatum kepada bangsa Yahudi. Memeluk Kristian dan menukar identiti Yahudi mereka atau diusir keluar dari Sepanyol.

Raja Ferdinand mendapat wang rasuah yang banyak untuk memberi pilihan kepada bangsa Yahudi daripada keluarga-keluarga Yahudi yang ternama dan kaya raya. Keluarga Yahudi ini kemudian menukar identiti Yahudi mereka dengan menggunakan nama Kristian. Filem Adrian Rudomin ini membawa kisah Ketua Keselamatan Ruy de Mendoza menyiasat pembunuhan misteri yang akhirnya membawa kepada rahsia sejarah yang amat besar iaitu, konspirasi penyamaran Yahudi. Dua orang yang paling berkuasa iaitu Gabenor Francisco de Ruiz dan Ketua Paderi Frior Anselmo merupakan dalang utama di sebalik segala peristiwa konspirasi dan pembunuhan misteri itu

Ruy bertekad untuk membongkar kes ini dan menangkap dalang dan pembunuh di sebalik kejadian ini semua, walaupun melibatkan tokoh-tokoh politik yang terpenting. Akhirnya Ruy dibawa kepada rahsia yang besar yang tersimpan ratusan tahun iaitu konspirasi penyamaran Yahudi untuk menyelamatkan mereka daripada menjadi mangsa Inquistion. Yahudi ini bukan sahaja menjadi pemimpin-pemimpin penting dengan nama bangsawan Kristian tetapi turut menghapuskan bukti sejarah dengan menulis kembali sejarah yang palsu. Buku-buku sejarah yang benar dibakar dan dimusnah satu persatu.

Pada akhir cerita, Gabenor Francisco de Ruiz dan Ketua Paderi Frior Anselmo juga adalah Yahudi yang menyamar dengan identiti Kristian mereka. Bahkan bangsawan, ketua gereja, pemimpin politik, pedagang bahkan Raja sendiri adalah Yahudi dan keturunan Yahudi yang menyelinap dalam penyamaran abadi. Ruy tidak dapat berbuat apa-apa kerana dia sendiri juga rupa-rupanya adakah keturunan Yahudi yang menyelinap dalam penyamaran Kristian. Bahkan Raja Ferdinand sendiri dan pengasas Inquisition iaitu Ketua Paderi Besar Tomas de Torqemada juga adalah keturunan Yahudi yang merahsiakan identiti mereka selama-lamanya.

Yahudi menguasai seluruh kerajaan Sepanyol dengan penyamaran abadi mereka itu. Ia kemudian keluar dari Sepanyol dan menyebar ke seluruh Eropah menguasai gereja, istana, gedung-gedung dan institusi politik di Eropah. Perang dunia kedua menyaksikan Lord Rothschild, Yahudi dan orang yang paling berkuasa di Eropah mencorakkan dunia pada masa itu termasuk menempatkan orang-orang Yahudi penganut Zionisme di Palestin. Di tangan syaitan yang menjelma menjadi manusia Yahudi inilah, Perjanjian Balfour terhasil. Eropah dan Amerika Syarikat adalah kuasa-kuasa dunia yang dikuasai oleh Yahudi dengan penyamaran abadi mereka.

Day of Wrath adalah filem yang menyelongkar kenyataan daripada konspirasi penyamaran abadi Yahudi. Bagaimana Yahudi yang menjadi ketua paderi Kristian menyelit buku lucah di dalam injil mereka. Bagaimana gabernor yang paling berkuasa menghantar pembunuh untuk membunuh ketua-ketua Yahudi yang mengetahui identiti dirinya. Bagaimana seorang Yahudi terpaksa menyembunyikan identiti mereka sepanjang hayat kerana dosa dilahirkan sebagai Yahudi.

Hamas tidak mungkin dapat dihapuskan. Begitu juga dengan Hizbollah. Tetapi bagaimana dengan Yahudi? Yahudi-yahudi yang bersembunyi dalam tubuh Bush dan pemimpin Eropah, menjalar memasuki darah-darah manusia yang berkuasa dan berpengaruh di seluruh dunia. Apakah mereka boleh dihapuskan? Israel?

Maka dunia akan berperang dengan lebih hebat selepas ini.

1 comment:

Anonymous said...

Salam,
Ya, agak lama juga saya menonton filem ini. Paling terangkat kening saya apabila pelakonnya, Christopher Lambert yang beritual secara ritual yahudi di akhir filem tersebut.

Ah, kita dikelilingi yahudi, kadangkala dalam diri kita juga ada keyahudiannya.