Monday, May 25, 2009

MENJENGAH SESI PENULIS MUDA




Sesi pertama, Muhammad Lutfi Ishak, Salman Sulaiman, dan Zulkifli Khair yang dipengerusikan oleh Rusdi Abd Rahman. Sesi ketua; Nasriah Abd Salam, Nisah Haron, Azman Ahmad Al-Kurauwi, dan Sahrunizam Abd Talib yang dipengerusikan oleh Rahimidin Zahari.




Saya tak sempat untuk menghadiri dua sesi pada hari pertama. Sesi pertama Lutfi, Salman dan Zulkifli Khair yang dipengerusikan oleh Rusdi Abd Rahman. Sesi kedua Nisah, Nasriah, Ustaz Azman dan Sahrunizam yang dipengerusikan oleh Rahimidin. Lutfi menampilkan kertas kerja yang cukup memberangsangkan dengan pemikiran yang kuat. Salman penuh nada keIslaman. Nisah, Nasriah dan Ustaz Azman saya lihat juga menarik kertas kerjanya. Cukup memberi fokus kepada tema seminar. Dan Sahrunizam si pejuang bahasa tulen yang sukar untuk bercakap tetapi apabila bercakap memberikan pemikiran yang cukup bernas terutama 'kegeramannya' tentang kebodohan dasar PPSMI.

Saya bertungkus lumus ketika itu menyiapkan dan menunggu buku cenderamata VIP yang terpaksa dicetak semula pada saat akhir, kerana perubahan aturcara majlis perasmian pada saat akhir. Dari pagi saya berkejar ke sana sini sehingga berasap kereta, untuk menguruskan segala persiapan saat akhir termasuklah logo penaja yang terlupa kami sediakan sebelumnya. Alhamdulillah semua selesai dan saya memandu dengan hati yang lega, tiba di Puteri Resort jam 10.30 dan terus ke bilik urus setia untuk mesyuarat. Di sana sudah ada Wan dan pembantunya, Ijamala, Lutfi, Hasmora, Luqman, Ariff. Suasana segera menjadi ceria. Shamsudin dan Saifulizan sedang melayan Datuk Termuzi, KP DBP, Dato Baha dan para VIP di Lounge.

No comments: