Wednesday, July 23, 2008

SELA SELI 7

EMEL HOTMAIL AKU KENA GODAM OLEH ORANG NEGRO

Aku tak mahu bersifat perkauman tapi aku memang tak tahan dengan perangai orang negro Afrika ni. Sudahlah anak dara Melayu habis dijadikan pengedar dadah, ini kerja diorang godam komputer pulak. Aku bukan anti kulit hitam kerana kulit aku tak berapa putih pun tapi memang aku bengang dengan negro ni.

Masa aku balik dari Pekan Baru Riau, Azman Ismail telefon aku tanya aku di mana. Aku jawab aku baru pulang dari Pekan Baru, Indonesia. Dia kata bukan Afrika? Aku tanya kenapa pulak? Ni dia cakap aku minta duit untuk bantuan sebab aku kandas di Afrika. Aku terus lari ke bilik bukak emel. Memang! Aku tak boleh lagi masuk. Password aku ditolak. Aku cuba-cuba pun tak dapat. Tahu lah aku emel aku dah digodam untuk hantu syaitan ni buat kerja menipu minta duit.

Aku bengang tak terkira. Banyak alamat, emel penting yang aku simpan termasuk urusan kolokium di Prince of Songkhla University lebur.

Ini dia kata-kata si hantu penipu itu;

From: SMZAKIR SMZAKIR
Subject: I need Your Urgent Help!
To: smzakir90@hotmail.com
Date: Monday, July 14, 2008, 12:05 PM
Hello ,
I am sorry I didn't inform you about my traveling to Africa for a program called Empowering Youth to Fight Racism,HIV/AIDS,and Lack of Education,the program is taking place in three major countries in Africa which are Ghana,Togo and Nigeria,I am presently in Lagos,Nigeria.
I misplaced my wallet on my way to the hotel where my money,and other valuable things were kept.I will like you to assist me with a soft loan urgently with the sum of $2,400 US Dollars to sort-out my hotel bills and get myself back home.
I will appreciate whatever you can afford,I'll pay you back as soon as i return,Let me know if you can assist? so i can send you the details to use and send the money to me.
Thanks. keep in touch.
SMZAKIR

Bila bini aku balas tulis bahasa Melayu, penipu tu cakap dia tak boleh hantar dengan ‘your language’ sebab hotel tak bagi. Kepala hotak dia.

Berhati-hatilah, emel anda semua pun boleh tiba-tiba kena hack macam ni.

3 comments:

Sham al-Johori said...

Demikianlah sela seli kehidupan pada zaman yang serba canggih Pak Lurah. (Maaf dgn izin... hack, huge dan hupe some time are no difrence) hehehe.
Kembara kita mesti diteruskan... kawan-kawan sentiasa ada di sisi meski selalu tidur dan tak ada jurupandu... hehehe

Rahimidin Z said...

he..he..
itulah syeikh sebab 2 minggu di luar negara dan 2 minggu di kuala lumpur.

teringat 4 ekor negro yang bawa 3juta usd dari saingon ke phom pehn.
dengan kita sekali sangkut kat sempadan.

S.M. Zakir said...

Tak apa la yang lepas-lepas le. Bersiap untuk ke China pulak kita, 24 Oktober tarikh yang diberi, ok tak kawan-kawan.